اردیبهشت ۱۷, ۱۴۰۳ ۱۰:۱۵ ب٫ظ

Home Archives

ثبت موکب شهرداری کربلا با نام موکب مسلم بن عقیل

رئیس ستاد اربعین شهرداری استان اصفهان

فاطمه اعظمیگنجینه نیوز/اصفهان، سید مهدی عسگری رئیس ستاد اربعین شهرداری استان اصفهان با اشاره به اینکه از طرف وزارت کشور دو شهر چزابه و کربلا برای ارائه خدمات به شهرداری اصفهان محول شده بود، گفت: قبل از اعزام زوار، تیم مدیریت خدمات شهری اصفهان برای بازدید از محل اسکان زوار به عراق اعزام شد و در همان روزهای اولیه، نخاله‌های اطراف حرم و خیابانهای منتهی به آن را با ۳۰ نیسان و ۲ کامیون جمع‌آوری و پاکسازی کردند.

وی از اقدامات شاخص خدمات شهری در شهر کربلا خبر داد و گفت: اعزام و استقرار ۱۵۰ نیروی انسانی، نصب و راه اندازی ۲۰ چشمه سرویس بهداشتی و حمام، پاکسازی و نظافت ۴ خیابان اطراف حرم: ” شارع روضه تدین، شارع العباس، شارع القزویتی و شارع الشهدا” و منطقه‌ایی به مساحت ۶۲ هزار متر که کلیه موکب‌های کشور در آنجا استقرار داشتند. از این ۶۲ هزار متر ۲۲ هزار متر از آن متعلق به اصفهان بود و ۴۰ هزار متر دیگر به موکبهای سراسر کشور تعلق داشت. شهرداری اصفهان نظافت آنجا به صورت روازانه انجام می‌داد.

عسگری عنوان کرد: به پاس خدمات ارزنده شهرداری، موکب شهرداری اصفهان به نام موکب مسلم بن عقیل ثبت شد.

رییس خدمات شهری اصفهان با اشاره به اینکه تا کنون ۹۳۴ هزار تن پسماند از خیابانهای اطراف حرم و مواکب جمع آوری شده است، گفت: برای شستشو و پاکسازی ۹۳۷ هزار لیتر آب برای شستشو و نوشیدن در اختیار مواکب قرار گرفت.

وی ادامه داد: ۶۷۰ لیتر مواد شوینده و ۱۴۷۰ کیلوگرم پلاستیک در اختیار مواکب قرار گرفت که بتوانند پسماند خود را روزانه به شهرداری تحویل بدهند.

اعزام ۳ دستگاه خودرو آتش نشانی به عراق

عسگری از اعزام ۳ دستگاه خودرو آتش نشانی به عراق خبر داد وگفت: یکی از این ۳ دستگاه آتش‌نشان در نزدیک حرم و ۲ تا دیگر در محل اسقرلر مواکب مستقر بودند.

وی ادامه داد: ۲۰ دستگاه خودرو سبک و سنگین و همچنین یک دستگاه جرثقیل سنگین با انجام ۳۲۸ جابه جایی در کربلا برای ارائه خدمات مستقر بودند.

عسگری گفت: دو دستگاه مکانیزه جدول شور با مصرف ۱۸۰ هزار لیتر آب، هر شب جدول خیابان‌های محول شده به شهرداری اصفهان را شستشو می‌دادند.

رئیس ستاد اربعین شهرداری استان اصفهان بیان کرد: ۱۸۳ کیلومتر تا روز قبل از اربعین توسط ۱۲۸ پارک بان در سه شیفت، نظافت شد.

وی از نحوه چگونگی اعزام همکاران خدمات شهری گفت: بنا به دستور مقام معظم رهبری که باید بار اولی‌ها در اولویت قرار بگیرند، از بین همکاران ۱۰۰ نفر پارکبان، ۲۲ نفر کارشناس و … که در مجموع ۱۵۰ نفر بودند به کربلا اعزام شدند.

بکارگیری ۱۲۰ نفر نیروی خدمت رسان در کربلا

عسگری ادامه داد: در این سفر تمام حق و حقوق همکاران پارکبان پرداخت شد و با دستور خود شهردار اصفهان تمام نیروهای خدماتی برای زیارت به شهر نجف، کاظمین و سامرا اعزام شدند و در پایان یک هدیه هم برای آنها در نظر گرفته شد.

وی به اقدامات شاخص شهرداری اصفهان در جذابه اشاره کرد و گفت: نگهداری ۸۰ سرویس بهداشتی، بکارگیری ۱۲۰ نفر نیروی خدمت رسان، اعزام۲۰ دستگاه خودرو خدمات رسان، ۸ دستگاه تانکر آب، یک دستگاه آتش نشان و یک دستگاه حمل جنازه از اقدامات صورت گرفته در جذابه بود.

عسگری ادامه داد: شهرداری اصفهان با اعزام ۶۰ دستگاه اتوبوس در مرز مهران کمک بزرگی در جا به جایی زوار داشت.

وی با اشاره به آماده کردن سایت خدمات شهری در جذابه گفت: ۴۸۰ متر محلی که زائرین برای ارائه پاسپورت در آنجا مستقر بودند، مسقف شد و همچنین دستگاه خنک شونده هم در آنجا نصب شد.

عسگری ادامه داد: در جذابه ۶۲۰ هزار متر نظافت شد و با دو دستگاه مکانیزه روی مردم آب می‌رفتند و فضا را خنک می‌کردند.