خرداد ۱, ۱۴۰۳ ۱:۱۵ ق٫ظ

Home Archives

شیراز میزبان جشنواره های فیلم، موسیقی و هنرهای تجسمی

 مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس در نشست خبری از برنامه ها و آثار شرکت کننده در بیست و سومین جشنواره فیلم فجر، نوزدهمین جشنواره موسیقی فجر و نمایشگاه هنرهای تجسمی با حضور یکصد هنرمند در شیراز خبر داد.

 

 

به گزارش گنجینه نیوز، حمیدرضا قانعی امروز_ یکشنبه پانزدهم بهمن_ در نشست خبری بیست و سومین جشنواره فیلم فجر اظهار کرد: در جشنواره سال جاری بسیاری از موضوعاتی که دغدغه بود تا به تصویر کشیده شود، در قاب تصویر سینما دیده می شود.

وی در خصوص اجرای جشنواره فیلم فجر در شیراز، افزود: در بیست و سومین جشنواره فیلم فجر شیراز ۱۷ فیلم در دو بخش نگاه نو و سودای سیمرغ در سالن های سینما شیراز، تالار حافظ و پردیس هنر شهر آفتاب اکران خواهد شد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس، اضافه کرد: بیست و سومین جشنواره فیلم فجر از ۱۶ لغایت ۲۲ بهمن ماه جاری در شیراز برگزار می شود و سامانه فروش بلیط از عصر امروز باز خواهد شد.

قانعی تصریح کرد: در این دوره از جشنواره فیلم فجر، هر فیلم سه پخش دارد و سه فیلم بنا به درخواست تهیه کننده اکران نخواهد داشت. همچنین دو پویا نمایی اکران خواهد شد.

برپایی نمایشگاه هنرهای تجسمی با حضور یکصد هنرمند

وی در ادامه به رقم خوردن یک اتفاق شاخص در حوزه هنرهای این تجسمی اشاره و تصریح کرد: همزمان با ایام دهه فجر در سه نمایشگاه هنرهای تجسمی آثار یکصد هنرمند به نمایش گذاشته شد.

به گفته مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس، در نمایشگاه ۴۰ اثر ارائه نمایش خواهد شد و شهروندان می توانند از روز ۱۴ لغایت ۱۹ بهمن از این نمایشگاه بازدید کنند.

قانعی تصریح کرد: در این نمایشگاه از هنرمندان شاخص هر رشته درخواست شد تا آثار خود را به دبیرخانه نمایشگاه ارسال کنند.

وی اضافه کرد: این نمایشگاه قابلیت رقابت با سایر نمایشگاه هنرهای تجسمی در سطح کشور را دارد.

اجرای جشنواره موسیقی فجر به مدت ۴ شب در شیراز

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس در ادامه به تشریح جشنواره موسیقی فجر پرداخت و اظهار کرد: نوزدهمین جشنواره موسیقی و سی و نهمین دوره جشنواره بین المللی موسیقی فجر از روز ۲۴ لغایت ۲۷ بهمن ماه جاری در شیراز برگزار می شود.

قانعی با اشاره به اینکه فارس جزو پنج استان اول کشور در حوزه اجرای موسیقی است، افزود: به دلیل تنوع قومی و تنوع موسیقیایی که در سطح استان فارس وجود دارد، این جشنواره با حضور تعداد قابل توجهی از گروه های شرکت کننده برگزار می شود.

وی اضافه کرد: جشنواره موسیقی فجر به مدت ۴ شب و با پذیرش ۱۲ اثر در قالب گروه های مختلف اجرا خواهد داشت.

قانعی خاطر نشان کرد: مکان اصلی برگزاری جشنواره موسیقی فجر تالار حافظ است و دو‌ مکان دیگر نیز برای اجرا پیش بینی شده است.

به گزارش گنجینه نیوزدر پایان این نشست، از پوستر بیست و سومین جشنواره فیلم فجر رونمایی شد و مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس از افتتاح نگارخانه سرو خبر داد.