اردیبهشت ۳۰, ۱۴۰۳ ۱۱:۵۱ ق٫ظ

Home Archives

برگزاری نوزدهمین دوره آزمون ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن در استان اصفهان

همزمان با سراسر کشور برگزار شد:

همزمان با سراسر کشور، نوزدهمین دوره آزمون ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم دراصفهان برگزار شد.

 

به گزارش گنجینه‌نیوز / اصفهان، حجت السلام فوقی مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی گفت: نوزدهمین دوره آزمون ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم همزمان با سراسر کشور در ۸ حوزه در استان اصفهان روز جمعه ۱۴ اردیبهشت برگزار شد.

 

وی افزود: این آزمون در ۸ حوزه در استان اصفهان و در شهرهای (اصفهان، نجف‌آباد، کاشان،فلاورجان، شه رضا، گلپایگان، خمینی شهر و برزنه برگزار شد.

 

رتبه سوم  استان اصفهان به لحاظ تعداد شرکت‌کنندگان مسابقات حافظان قرآنی

 

 

گفتنی است ۱۴۰۰ نفر حافظ ۱۰، ۲۰ و کل اجزاء در این دوره از آزمون شرکت کردند و استان اصفهان در کشور رتبه سوم از نظر تعداد افراد شرکت کننده دارد.

 

وی اهمیت برگزای این مسابقات را اعطای مدرک تخصصی به شرکت کنندگان حافظان قرآنی بیان کرد و گفت : به حافظ ۱۰ جز قرآن مدرک دیپلم، حافظ ۲۰ جز قرآن مدرک فوق دیپلم و حافظ کل قرآن مدرک لیسانس داده می‌شود.

 

فوقی بیان کرد: اگر حافظان قرآن، حد نصاب نمره را کسب کند، می‌تواند برای مسابقات درجه ۲ که هم‌تراز فوق لیسانس و درجه ۱ که هم تراز مدرک دکترا است، شرکت کنند‌.

 

وی گفت: با توجه به اینکه سوالات آزمون به صورت تستی است، زمان و تعداد سوالات را بر اساس سطح حافظان قرآنی،برای ۱۰ جز، ۵۰ سوال، برای ۲۰ جز ۱۰۰ سوال و برای ۳۰ جز ۱۵۰ سوال در نظر گرفته شدا است که برای هر سوال یک دقیقه وقت داده شده است.

 

انتهای پیام//