اردیبهشت ۳۱, ۱۴۰۳ ۱۱:۴۹ ق٫ظ

Home Archives

شب شعر ملی شیراز در باغ جهان نما برگزار شد

با حضور شاعران برجسته شیراز و کشور ؛

آیین شب شعر ملی شیرازکه با حضور محمد حسن اسدی شهردار شیراز به همراه شاعران برجسته و گران قدر به مناسبت هفته نکو داشت شیراز در باغ جهان نما برگزار شد

 

به گزارش گنجینه نیوز، شهردار شیراز در آیین شب شعر ملی شیراز و رونمایی از سردیس پیشکسوتان هنر شیراز، گفت: قامت شیراز در شعر، ادب و اندیشه بسیار بلند و شاخص است و ویژگی های این کلان شهر وظیفه مدیریت شهری و شورای اسلامی شهر شیراز را سنگین تر می کند تا به وظایف خود عمل کنند.

محمد حسن اسدی در آیین شب شعر ملی شیراز که با حضور رییس شورای اسلامی شهر شیراز، رییس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز، دکتر اسماعیل آذر استاد برجسته ادبیات فارسی و شاعر و ترانه سرا و صدرا ذوالریاستین شاعر و نویسنده معاصر شیرازی و سایر شاعران ملی و استانی به مناسبت هفته نکوداشت شیراز در محل باغ جهان نما برگزار شد، اظهار کرد: این مراسم در راستای هنرنمایی تعدادی از شاعران ملی و استانی و تجلیل و قدردانی از  هنرمندان شهر شیراز برگزار شد.

وی از دست اندرکاران اجرای برنامه های هفته نکوداشت شیراز طی یک هفته گذشته قدردانی کرد و افزود: طی یک هفته گذشته برنامه های متنوع و متعدد در سطح محلات شهر شیراز برگزار  شد و امید است برنامه ها مورد قبول شهروندان شیراز قرار بگیرد.

شهردار کلان شهر شیراز تصریح کرد: شعر یک فن، یک تخصص و یک هنر است و افرادی که شعر سرودند، این سر‌وده ها از ابتکارات خود آن ها است.

اسدی ادامه داد: خوشحالیم از اینکه شیراز شهر علم، فضل و هنر است و ویژگی های این کلان شهر وظیفه مدیریت شهری و شورای اسلامی شهر شیراز را سنگین تر می کند تا به وظایف خود عمل کنند.

وی اضافه کرد: گاهی با یک بیت و یا یک مصرع  شعر می توان یک مثنوی سرود و هنر شعر قدیم و به ویژه شعر معاصر می تواند حق مطلب را ادا کند.

شهردار کلان شهر شیراز با اشاره به اینکه باید به هنر شعر و به این صنعت توجه داشت، تاکید کرد: قامت شیراز در شعر، ادب و اندیشه بسیار بلند و شاخص است و می توانیم با این ظرفیت در کنار هنرمندان و شعرا اقدامات بسیاری انجام داد.

در ادامه این آیین محمد علی چوبینی رییس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز در سخنانی اظهار کرد: همه روزها، هفته و ماه ها برای ما و شهروندان این کلان شهر روز شیراز است.

وی افزود: نیمه اردیبهشت و فضای بهشتی شهر شیراز بهانه ای است برای آن که به خود یادآوری کنیم که در چه شهری زندگی می کنیم.

معاون شهردار شیراز تصریح کرد: این شهر و کشور یک تاریخ  و هنر و پیشینه غنی دارد.

چوبینی ادامه داد: در هفته نکوداشت شیراز رویداد و برنامه های متنوع و متفاوتی در سطح محلات شهر شیراز برگزار شد و حسن ختام اجرای برنامه های هفته  نکوداشت  شیراز  همچون سال گذشته برگزاری مراسم شب ملی بود که با حضور هنرمندان ملی و استانی برگزار شد.

در این آیین همچنین سید ابراهیم حسینی رییس شورای اسلامی شهر شیراز از برگزار کنندگان این مراسم قدردانی کرد و از شهرداری شیراز که به صورت ویژه در هفته نکوداشت شیراز به معرفی شهر شیراز  و تجلیل از هنرمندان شیرازی پرداخت بود، تقدیر کرد.

وی همچنین از اقدامات سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری شیراز در راستای حفظ و نگهداری از مجموعه تاریخی باغ جهان نما قدردانی کرد.

در این مراسم همچنین از سردیس پیشکسوتان هنر شیراز رونمایی شد و از اساتید گرانقدر شهر شیراز همچون استاد رحیم هودی پیشکسوت هنرهای نمایشی فارس و کشور و حسین علی صرافت پیشکشوت هنر کاشی نگاری و کاشی کاری شیراز تجلیل بعمل آمد و با حضور مدیران و مسئولین شهری و استانی از  تندیس این دو هنرمند و هادی سیف و استاد ساجدیان فر در باغ جهان نما رونمایی شد.

خاطر نشان می شود در مراسم شب شعر ملی شیراز که به مناسبت آیین پایانی گرامیداشت هفته شیراز و به میزبانی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز برگزار شد، صدرا ذوالریاستین شاعر و نویسنده معاصر شیرازی، اسماعیل امینی، حامد عسکری، امیر مرزبان و حسنا محمدزاده شاعران مطرح و برجسته کشوری به شعر خوانی پرداختند. همچنین محمد حسین بهرامیان ، سید محمد امین جعفری، سیده اعظم حسینی، سجاد حیدری قیری، احد ده بزرگی، مجتبی صادقی، رضا طیب زاده، هادی فرودوسی، غلامرضا کافی، هاشم کرونی، محمد مرادی و طیبه نیکو شاعران اهل شیراز و استان فارس به شعرخوانی پرداختند.