اردیبهشت ۳۰, ۱۴۰۳ ۱۲:۰۱ ب٫ظ

Home Archives

قدردان حمایت مجموعه های مختلف استانی و شهری هستیم

شهردار شیراز:

چهارمین بازدید شبانه مدیریت شهری شیراز از روند اجرای نوبت شب پروژه های عمرانی بزرگ مقیاس، ایستگاه آزادی فاز دو خط ۲ مترو شیراز بود که با حضور تعدادی از مدیران و مسئولین استانی و شهری از روند اجرایی پروژه بازدید شد.

 

 

به گزارش گنجینه نیوز، چهارمین بازدید مدیریت شهری شیراز و خبرنگاران از روند اجرای نوبت شب پروژه‌های عمرانی بزرگ ‌مقیاس پروژه ایستگاه آزادی فاز دو خط ۲ مترو شیراز بود و این بازدید با حضور رییس کل دادگستری استان فارس، شهردار شیراز، دادستان مرکز استان فارس، رییس و تعدادی از اعضای شورای اسلامی شهر شیراز و رییس سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری شیراز برگزار شد.

حجت الاسلام سید کاظم موسوی رییس کل دادگستری استان فارس شامگاه _شنبه نهم اردیبهشت_ در این بازدید به اعضای شورای اسلامی شهر شیراز در انتخاب شهردار نمونه و پر تلاش قدردانی و اظهار کرد: در بازدید از پروژه ها همواره این موضوع را در پیشگاه خداوند شاکر هستیم که در جای جای شهر حیات جاری است و در نقاط مختلف شهر اقدامات عمرانی در حال اجراست.

وی افزود: در هنگامیکه مردم شیراز در خواب و استراحت هستند اما در پروژه های شهری به صورت ۲۴ ساعته کار و تلاش ادامه دارد.

رییس کل دادگستری استان فارس همچنین ابراز امیدواری کرد: تا تابستان آینده ثمره این اقدامات را به ویژه تا  اطراف حرمین مطهر شاهد باشیم.

حجت الاسلام موسوی ادامه داد: در اجرای عملیات احداث ایستگاه میدان آزادی که بازدید از آن صورت گرفت، این ایستگاه یکی از مکان هایی بود که با مشکلاتی مواجه بود اما با همکاری شهرداری شیراز و ورود دادگستری کل استان فارس، مشکلات رفع شد و در حال حاضر شاهد اجرای یک کار بزرگ در این مکان هستیم.

وی اضافه کرد: شهرداری خدمتگزار بسیار خوبی برای مردم و شهر است و مردم قدردان این خدمتگزاری خواهند بود و امید است کلان شهر شیراز که در حال حاضر یک کارگاه شهرسازی شده است و همه در حال کار و فعالیت هستتند این اقدامات همواره مستدام باشد.

ریس کل دادگستری استان فارس در بخش دیری از سخنان خود با اشاره به اینکه نظارت شورا بسیار ملموس است، تصریح کرد: مردم داری و توجه به مردم یکی از نقاط برجسته رییس و اعضای شورای شهر شیراز است و با ارتباط قوی که این مجموعه با مردم دارد توجه به نقاط محروم یکی از شاخصه های شورای ششم است که برای ما چشمگیر و ملموس است.

حجت الاسلام و المسلمین موسوی تاکید کرد: نظارت قوی یکی از شاخصه های شورا ششم است و این موضوع از نقاط برجسته شورای ششم است.

وی همچنین ادامه داد: اصحاب رسانه مطالبه گران و مدافعان حقوق عامه در استان هستند و همیشه کوچکترین نقص را اعلام می کنند تا مسائل برطرف شود. لذا با بیان نقد سازنده و صحیح باید تا جایی که شهر امکانات دارد و می شود برای شهر کار انجام داد و اقدامات را پیگیری کرد.

در اجرای ۵۰ ابر پروژه شهر شیراز شیفت شب فعال است

محمد حسن اسدی شهردار شیراز در این بازدید اظهار کرد: شنبه ها به صورت ثابت با توجه به راه اندازی شیفت شب در اجرای پروژه های عمرانی کلان شهر شیراز بازدید و سرکشی از روند اجرای فعالیت در این شیفت جریان دارد.

وی افزود: در چهارمین بازدید شبانه سرکشی از روند اجرای خط دو مترو در ایستگاه میدان آزادی انجام شد.

شهردار شیراز از پیمانکار پروژه که قرار گاه خاتم الانبیا است، قدردانی کرد و ادامه داد: با یک جدیت و اهتمام ویژه این برنامه در دستور کار است تا ساخت پروژه خط دو مترو تا ایستگاه میدان کلبه انجام شود.

اسدی با بیان اینکه امروز با یک همدلی و وفاق، اقدامات در حال انجام و رو به پیشرفت است، تصریح کرد: بالغ بر ۵۰ ابر پروژه در شیراز در حال اجراست که در تمام آن ها شیفت شب فعال است و این تعداد پروژه به جز چند صد پروژه متوسط و خرد مقیاس است که روند اجرایی آن ها در حال انجام است.

وی تاکید کرد: به صورت هفتگی و روزانه رصد پروژه ها انجام می شود تا هیچ پروژه ای تعطیل نشود.

شهردار شیراز خاطر نشان کرد: اتفاقات خوبی در سطح شهر شیراز در حال انجام است و این موضوع به جهت حمایت مجموعه هایی همچون دستگاه قضایی و شورای اسلامی شهر شیراز و سایر دستگاه های نظارتی، خدماتی و امنیتی و استاندار فارس و نماینده ولی فقیه در استان فارس است و قدردان این حمایت هستیم.

تلاش، صداقت و دلسوزی مهم ترین ویژگی شورای ششم و شهرداری شیراز است

مصطفی بحرینی دادستان عمومی و انقلاب استان فارس در این بازدید تصریح کرد: پروژه های عمرانی و عملیاتی در شهر در روند اجرا قرار دارد و این حوزه حاکی از سرزندگی و اقدامات بسیار ارزنده ای است که مجموعه مدیریت شهری برای آن در حال تلاش هستند و جای قدردانی دارد.

وی خاطر نشان کرد: برخی از افراد در شورا و یا مجموعه شهرداری اقدامات و کار آن ها کمتر دیده می شود و یکی از این مجموعه ها معاونت و مدیر کل حقوقی است که کار آن ها زیاد و تلاش بسیار اثرگذاری دارند و این موضوع را شاهد هستیم که دائما با حوزه قضایی در ارتباط هستند و مشکلات و موضوعاتی که در مسیرهای قانونی با آن ها مواجه هستند همواره پیگیری آن صورت می گیرد و مجموعه قضایی استان به صورت خاص و ویژه موضوعات را خارج از نوبت رسیدگی می کند.

دادستان عمومی و انقلاب استان فارس ادامه داد: ایستگاه میدان آزادی یکی از ایستگاه هایی بود که با مشکل حقوقی مواجه بود اما به دستور رییس کل دادگستری استان فارس مشکلات آن رفع شد.

بحرینی تاکید کرد: مهم ترین ویژگی شورای ششم و شهرداری فعلی کار بلدی اعضا و پرکار بودن، تلاش، صداقت و دلسوزی آن ها است.

سید ابراهیم حسینی رییس شورای اسلامی شهر شیراز در چهارمین بازدید شبانه مدیریت شهری از روند اجرای نوبت شب پروژه های عمرانی اظهار کرد: اگر در مجموعه کلان شهر شیراز موفقیت هایی وجود دارد پس از لطف خداوند حاصل همدلی و همراهی میان مجموعه شورا و شهرداری شیراز است و شهرداری یک تیم هماهنگ، منسجم و همراه است که شهردار شیراز رهبر این تیم است.

وی با اشاره به اینکه تمام پرسنل ۱۳ هزار نفری شهرداری شیراز در حال تلاش و فعالیت هستند، از تمام مسئولین که در پیشبرد امورات شهری فعالیت دارند به ویژه مجموعه قوه قضاییه قدردانی کرد.

در این بازدید همچنین کاظم اکرمی رییس سازمان بازرسی استان فارس از تلاش بی وفقه مجموعه مدیریت شهری قدردانی کرد و افزود: بازدید از پروژه های عمرانی شهر شیراز لذت بخش است.

روند اجرای خط مترو شیراز در مقایسه با سایر کلان شهرها یک اقدام بی سابقه است

رضا محمدیان عضو و رییس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر شیراز با اشاره به تلاش ستودنی کارکنان سازمان حمل و نقل ریلی در اجرای این پروژه، اظهار کرد: یکی از تفاوت های اجرایی در خط مترو شیراز در مقایسه با سایر کلان شهرها اینست که عملیات مترو در چهار محور و چهار خط در حال انجام است.

وی افزود: روند اجرای خط مترو شیراز در مقایسه با سایر کلان شهرها یک اقدام بی سابقه است و پیشرفت فیزیکی پروژه بسیار مطلوب است.

عضو شورای اسلامی شهر شیراز ادامه داد: در خط ۳مترو که در تکمیل خط یک است از تعداد ۱۳ ایستگاهی که برای این خط طراحی شده است تنها دو ایستگاه عملیاتی نشده است و سایر ایستگاه ها عملیاتی شده است و برنامه ریزی به گونه ای است که در هنگام ورود دستگاه تی بی ام به هر ایستگاه محفظه خاکبرداری ایستگاه آماده است.

محمدیان اضافه کرد: در ادامه خط ۲ مترو برای سه ایستگاهی که عملیات اجرایی آن ها دنبال می شود این نوید داده شده است تا سال آینده به یک نقطه قابل قبول برسد و عملیات خاکبرداری انجام شود.

وی تصریح کرد: در خصوص اتصال خط ۱ به ۴ که عملا دسترسی به حرم های مطهر و بافت تاریخی و اماکن تاریخی محدوده بافت مد نظر است، چهار ایستگاه طراحی خواهد شد که دو خط ۱ و ۴ را به یکدیگر وصل می کند و با سایر اتصالات خطوط دسترسی شهروندان به نقاط مختلف شهر ایجاد می شود و در ایام مختلف سال همچون عید نوروز، ماه محرم و مناسبت های خاص که دسترسی به این محدوده به دلیل مسائل امنیتی و ترافیکی محدود و مسدود می شود، دسترسی آسان شهروندان به این مسیر صورت می گیرد.

به گفته رییس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک و عمران شورای اسلامی شهر شیراز در طراحی ایستگاه، مطالعات مختلف اجرای این خط در دستور کار قرار گرفت و این اقدام نقطه عطف در حمل و نقل محدوده تاریخی، فرهنگی و مرکزی شیراز و دسترسی آسان تر شهرندان و زائران به حرم های مطهر شهر شیراز خواهد بود.

برای تکمیل پروژه خط ۲ مترو شیراز ۱۳ هزار میلیارد تومان اعتبار موردنیاز است

در ادامه این بازدید امیر یقطین رییس سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری شیراز به تشریح اقدامات در حال انجام در خصوص پروژه مترو شیراز پرداخت و اظهار کرد: خط ۱ مترو به طول ۲۴ کیلومتر در حال اجرا است و با توجه به نیازی که احساس شد که اگر بتوانیم یک لوپ میان خطوط ۱ و ۴ ایجاد شود قسمت اعظم بافت تاریخی، سنتی و حرمین مطهر شهر با خط ۴ پوشش داده می شود. لذا تصمیم بر آن شد از ایستگاه شماره شش رازی در خط یک تبادل مسافر صورت گیرد.

وی افزود: در حال حاضر خط ۳ یا ادامه خط یک در حال اجراست که ایستگاه گلستان در ابتدای شهرک گلستان تی بی ام ۹ متری توسط شرکت شمس عمران از سوی وزارت دفاع مسافر قرار داده شده است و این خط به طول ۱۰ کیلومتر در حال اجرا است.

رییس سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری شیراز ادامه داد: با توجه به لینک ارتباطی که میان خط ۱ و ۴ طراحی شده است در خط یک از ایستگاه چهار راه زند یک تونل در حال احداث است و عملیات تجهیز کارگاه در دست اقدام است و این تونل از ایستگاه زندیه در حال طراحی و احداث است و این ایستگاه به سمت مسیرهای چهار راه مشیر، سه راه نمازی، باب شهید دستغیب، باب الرضا و عبور از حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) به سمت خیابان حضرتی شاهزاده قاسم تردد و دسترسی مسافر پیش بینی و طراحی شده است.

یقطین با اشاره به اینکه خط ۲ که قسمت عمده عملیات اجرایی آن به پایان رسیده است، اضافه کرد: ایستگاه میدان آزادی ایستگاه شفت تخلیه خاک است که پشتیبانی تی بی ام ها برای ادامه مسیر تا میدان کلبه سعدی صورت می گیرد و این یک قسمت الحاقی به خط ۲ است.

وی خاطر نشان کرد: شهردار و شورا به شهروندان شیراز قول اتمام حفاری مکانیزه این خط تا تابستان ۱۴۰۴ را دادند و امید است با اتمام عملیات در این بازه زمانی بتوانیم تست گرم این خط تا میدان کلبه سعدی را انجام بدهیم.

رییس سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری شیراز اظهار کرد: در حال حاضر عملیات حفاری با قدرت در حال اجراست و پیمانکار در صدد است تا تونل این خط تا تابستان سال آینده به اتمام برسد و بتوانیم ایستگاه کلبه سعدی را در یک مرحله از پیشرفت به جهت ورود قطار برسانیم.

یقطین با اشاره به اینکه در خط ۲ مشکل اصلی که با آن مواجه هستیم کمبود واگن است، تاکید کرد: در طرح جامع حمل و نقل و ترافیک خط ۲ تا میدان کلبه سعدی مد نظر است اما در مسیر بلوار فضلیت نیز با توجه به ورودی مسافر از تونل فضلیت ، طراحی و احداث یک ایستگاه در این خیابان در دستور کار است.

وی تصریح کرد: هر کیلومتر اجرای مترو ۵۰ میلیون دلار هزینه دارد و با توجه به بومی سازی که در حال انجام است هر یک کیلومتر اجرای خط مترو ۲ هزار تا ۲۵۰۰ میلیارد تومان بدون هزینه ناوگان نیاز است و برای تکمیل پروژه ۱۳ هزار میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز است.

رییس سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری شیراز همچنین با اشاره به تخصیص ۱۴۰۰ میلیارد تومانی اوراق مشارکت با سهم مشارکتی ۵۰ درصد شهرداری و ۵۰ درصد دولت، اضافه کرد: از این میزان ۱۱۰۰ میلیارد را دولت اعلام کرده است شهرداری باید برای خرید ناوگان بپردازد. این در حالی است که قیمت هر واگن در حال حاضر یک میلیون ۱۰۰ هزار یورو است و تهیه ۵ واگن که یک رام را تشکیل می‌دهند، بالغ بر ۵ میلیون و ۵۰۰ هزار یورو هزینه دارد.

به گزارش گنجینه نیوز، خط ۲ قطار شهری شیراز به طول تقریبی ۱۶ کیلومتر با تعداد ۱۳ ایستگاه از میدان شکوفه واقع در شهرک میانرود در جنوب غربی شیراز آغاز و پس از عبور از بلوار عدالت و میدان بسیج در امتداد خیابان انقلاب به سمت میدان امام حسین (ع) و آزادی و از آنجا در امتداد غرب به شرق شیراز پس از گذر از میدان اطلسی و حافظیه به میدان گلستان و فضیلت ختم خواهد شد، ظرفیت حمل مسافر در نظر گرفته شده برای این خط ۱۶۰۰۰ نفر ساعت است که با ۲۲ رام قطار ۵ واگن سرفاصله ۳ دقیقه‌ای برای اعزام قطارها در افق طرح در نظر گرفته شده است.

این پروژه در دو فاز قابل اجرا خواهد بود که فاز اول آن از میدان شکوفه تا میدان امام حسین (ع) به طول تقریبی ۱۱ کیلومتر با در نظر گرفتن ایستگاه‌های اصلی خط ۲ شامل ایستگاههای شکوفه و قهرمانان واقع در شهرک میانرود، ایستگاه های عادل آباد، دولت، رحمت، امیرکبیر در بلوار عدالت و ایستگاه های استقلال و امام حسین (ع) در خیابان انقلاب می باشد که با حضور وزیر کشور آقای دکتر وحیدی در تاریخ ۱۹ بهمن ماه ۱۴۰۱ افتتاح شد، در فاز دوم پروژه، ادامه مسیر به طول تقریبی ۵.۵ کیلومتر از میدان آزادی تا فضیلت شامل ایستگاه های آزادی ، اطلسی، گلستان و فضیلت تکمیل خواهد شد.

مسیر ۱۱ کیلومتری فاز اول شامل دو تونل عمیق تک خطه هر کدام به طول تقریبی ۵/۷ کیلومتر و حدود ۲ کیلومتر مسیر روزمینی است.

ایستگاه‌های خط ۲ در عمق متوسط ۱۷ متر از سطح زمین احداث می‌شوندکه در میان آنها ایستگاه امام حسین (ع) با عمق ۳۴ متری از سطح زمین به دلیل تقاطع با خط یک قطارشهری شیراز عمیق‌ترین ایستگاه است، ایستگاه‌های استقلال  نیز جزء ایستگاه‌ عمیق خط ۲ است و به جز ایستگاه شکوفه که تنها ایستگاه روزمینی خط ۲ محسوب می‌شود سایر ایستگاه‌ها در دسته ایستگاه‌های نیمه عمیق با عمیق بین ۱۵ تا ۲۲ متر قرار می‌گیرند.