اردیبهشت ۱۸, ۱۴۰۳ ۲:۴۴ ق٫ظ

Home Archives

افزایش ۱۷ هزار مترمکعبی ظرفیت مخازن آب روستایی همدان در سال ۱۴۰۲

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان از افزایش ۱۷ هزار و ۸۸۰ مترمکعبی ظرفیت مخازن آب روستایی در این استان خبر داد و گفت: آبرسانی روستایی یکی از طرح‌های مهم دولت است که باتوجه به اهمیت آن از تمام ابعاد مورد توجه قرار گرفته است.

 

به گزارش گنجینه‌نیوز/ همدان به نقل از روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان همدان، فرهاد بختیاری‌فر اظهار کرد: تا پایان سال ۱۴۰۱ حجم مخازن روستایی در استان همدان ۱۴۳ هزار و ۶۳۱ متر مکعب بود که با اقدامات انجام شده برای آبرسانی به روستاهای استان در سال ۱۴۰۲ این عدد به ۱۶۱ هزار و ۵۱۱ متر مکعب رسیده است.

 

بختیاری‌فر با بیان اینکه در سال گذشته ۳۲ باب مخزن در مناطق روستایی استان احداث شده است، تصریح کرد: تعداد مخازن آب روستایی استان تا پایان سال ۱۴۰۲ به ۱۱۰۷ باب رسید.

 

وی ادامه داد: بیشترین مخازن روستایی احداث شده در سال قبل مربوط به شهرستان کبودراهنگ با ۱۲ باب مخزن به ظرفیت ۲۴۰۰ مترمکعب بوده است.

 

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان با اشاره به توجه ویژه دولت سیزدهم به پروژه‌های آبرسانی در مناطق محروم و روستایی استان، عنوان کرد: برای ساخت این مخازن در سال گذشته هزار میلیارد ریال هزینه شده است.

 

بختیاری‌فر در پایان، خاطرنشان کرد: با توجه به ضرورت تأمین آب شرب سالم و پایدار در راستای افزایش ظرفیت ذخیره آب مناطق روستایی، احداث مخازن ذخیره آب آشامیدنی در سایر روستاها نیز در دستور کار قرار دارد.

انتهای پیام//