اردیبهشت ۱۸, ۱۴۰۳ ۴:۳۹ ق٫ظ

Home Archives

۲۸۰ میلیارد تومان از مطالبات پیمانکاران صنعت برق با اوراق خزانه پرداخت شد

روابط عمومی شرکت برق منطقه‌ای فارس از پرداخت ۲۸۰ میلیارد تومان از مطالبات پیمانکاران، فروشندگان کالا ، خدمات تولید کنندگان برق (نیروگاه‌های مقیاس کوچک) با اوراق خزانه خبر داد.
به گزارش گنجینه نیوز به نقل از روابط عمومی شرکت برق منطقه‌ای فارس و بوشهر، روابط عمومی این شرکت، در خبری اعلام کرد: بنا به تأکید وزیر نیرو و شرکت توانیر مبنی بر تسویه مطالبات پیمانکاران با اوراق خزانه، مجموعه امور مالی و ذیحسابی این شرکت، تمام تلاش خود را در جذب کامل این اوراق انجام داده و این حجم از تخصیص اوراق تاکنون سابقه نداشته است.
بنا بر این گزارش؛ این پرداخت‌ها که حدود یک سوم از بدهی‌های شرکت را شامل می‌شود، از اواخر سال گذشته آغاز شده و با پیگیری‌های مداوم و تأکید مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای فارس، در چند روز گذشته در سامانه مربوطه ارسال و ظرف چند روز آینده به پیمانکاران، فروشندگان و تولیدکنندگان برق تحویل خواهد شد.
در ادامه این گزارش آمده؛ سر رسید این اوراق سال ۱۴۰۴ است که با توجه به حفظ قدرت خرید اوراق خزانه، پیمانکاران و ذینفعان می‌توانند در زمان مناسب نسبت به نقد کردن یا واگذاری آنها اقدام کنند.
لازم به ذکر است که این اقدام در راستای حمایت از فعالان صنعت برق و تسریع در اجرای پروژه‌های شرکت انجام شده و انتظار می‌رود با ادامه این روند، شاهد سرعت در اجرای پروژه ها باشیم.