اردیبهشت ۸, ۱۴۰۳ ۱۱:۲۹ ق٫ظ

Home Archives

آزادی ۴۲ نفر از زندانیان جرائم غیر عمد در فارس

به مناسبت نیمه شعبان؛

مراسم آزادسازی ۴۲نفر از زندانیان جرایم غیرعمد با مبلغ بدهی یک هزاز  و ۲۴۵ میلیارد  تومان در فارس برگزار شد.

 

به گزارش گنجینه نیوز، مدیر کل زندان‌های فارس، امروز در مراسم آزادسازی ۴۲ نفر از زندانیان غیرعمد استان فارس که به مناسبت سالروز میلاد با برکت امام عصر (عج) در اداره کل زندان های فارس برگزار شد ضمن قدردانی از خیرین نیک اندیش و مسؤولان دلسوز که در تعامل با یکدیگر سعی در حل مشکلات مردم نیازمند دارند گفت: خیرین بسیار بزرگواری در استان فارس وجود دارد که در هر زمینه‌ای برای پیگیری مشکلات  زندانیان پیشقدم هستند و با مجموعه زندان‌ها همکاری دارند.

اسحاق ابراهیمی افزود : با پیگیری های انجام شده و همت خیرین تا روز گذشته ۵۲۲ نفر از زندانیان محکومیت مالی از زندان ها آزاد شدند که ۴۹۹ نفر مرد  و ۲۳ نفر خانم بودند و یک هزار و ۲۴۵ میلیارد تومان مجموع بدهی این افراد بوده است .

مدیرکل زندان‌های فارس گفت: مبلغ ۶۸۰ میلیارد تومان از شکات رضایت گرفته شده است و مبلغ ۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان آورده این ۵۲۲ نفر بوده است و بیش از ۴۸۴ میلیارد تومان تقاضای اعسار زندانیان پذیرفته و ۷۳ میلیارد و ۱۶۵ میلیون تومان توسط خیران ستاد دیه پرداخت شد.

ابراهیمی با اشاره به اینکه امروز ۴۲ نفر از زندانیان آزاد می شوند که مقدمات آزادی آنان فراهم شده است، گفت: از این تعداد ۳۸ نفر مرد و ۴ نفر زن بوده و از این تعداد ۳۵ نفر محکوم مالی، پنج نفر مهریه و نفقه و ۲ نفر محکوم دیه هستند.

وی گفت: ۲۲۴ میلیارد و ۴۲۶ میلیون تومان مجموع بدهی این افراد بوده است که ۷۹ میلیارد تومان را شکات رضایت دارند و ۱۱ میلیارد و ۴۴۲ نقدینگی زندانیان بوده و پرداختی ستاد دیه از منابع مختلف ۶۱ میلیارد تومان بوده است.

بیشترین زندانیان مالی در کشور به فارس اختصای دارد.

ابراهیمی اضافه کرد:   یک هزار و ۸۱ نفر زندانی جرایم غیرعمد در زندان های استان هستند و از این تعداد ۶۸۴ نفر در زندان های شیراز بسر می برند در کشور بیشترین زندانی مالی به فارس اختصاص دارد.

وی گفت : برای آزاد سازی این افراد همه باید دست به دست هم دهیم زمینه آزادسازی این افراد را فراهم کنیم، چرا که ماندن این افراد در زندان آسیب های اجتماعی را توسعه می دهد.

مدیر کل زندان های فارس  گفت: از این تعداد یک هزار و ۲۴ نفر مرد هستند و ۵۷ نفر خانم هستند. کل بدهکاری این زندانیان بیش ازیک هزار و ۲۴۵میلیون تومان است که ۹ نفر در زندان با ۱۵۵ میلیون تومان ، ۴۲ نفر بین ۲۰ تا ۵۰ میلیون تومان ، ۵۵ نفر محکومینی هستند که بدهی آنان بین ۵۰ تا ۱۰۰ میلیون تومان است و ۱۱۲ نفر هم بدهی یکصد تا ۲۰۰ میلیون تومانی دارندکه در زندان بسر می برند.

ابراهیمی گفت: مبالغی به حساب ستاد دیه واریز شد که ۶ میلیارد و یکصد میلیون تومان توسط خیرین ستاد دیه ارائه شده است و ۵۷ نفر با مبلغ ۲ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان هم توسط آستان قدس رضوی آزاد می شوند.

وی گفت: ماندن این افراد در زندان آسیب زاست و دادگستری هم به لحاظ ماهیت کارش باید به تقاضای شکات رسیدگی کند، حقیقتا زندان جای مناسبی برای نگهداری این افراد نیست.

بر اساس این گزارش در ادامه، حجت الاسلام سید کاظم موسوی، رئیس کل دادگستری فارس و سید مصطفی بحرینی، دادستان عمومی و انقلاب شیراز بر لزوم توجه خیرین و همت بیشتر برای آزادسازی زندانیان جرائم غیرعمد تاکید کردند چرا که حضور زندانیان غیرعمد در زندان ها بارمالی به دوش دولت می گذارد.